Sportágválasztó közösségi szabadidősport rendezvény - Királyegyháza

Sportágválasztó közösségi szabadidősport rendezvény - Királyegyháza

Az esemény 15:00 órakor kezdődött. Szentgyörgyvári Balázs edző, Magyarország első férfi piloxing edzője tartotta az előadásokat és az edzéseket is.

  1.  

Az első előadás az aerobic történtéről és jótékony hatásairól szólt. Szentgyörgyvári Balázs elmondta, hogy a fitneszaerobikra jellemző, hogy a résztvevők csoportos formában, az óravezető által folyamatosan, zenére bemutatott lépés-szökdelés kombinációkat, és különböző erősítő-tónusfokozó, valamint nyújtó hatású gyakorlatokat végeznek.

Célja, a különböző óratípusoktól függően a fizikai kondíció, elsősorban az aerob állóképesség fenntartása és fejlesztése, a főbb izomcsoportok erejének növelése, nyújtása, valamint az optimális testösszetétel elérése.

Ezt az új mozgásformát Szécsényiné dr. Fekete Irén a Testnevelési Főiskola tanára 1981-ben San Diegoban sajátította el és 1983-ban Makray Katalinnal képezték ki az első fitneszaerobik óravezetőket Magyarországon.

Az edző elmondta, hogy az órák egyszerű, jól követhető órák, ahol a fő izomcsoportok erősítésén, tónusfokozásán van a hangsúly.

Ezt követően ismertette az edzés felépítését, hogy a résztvevők tudják, mire számíthatnak a soron következő edzésen. Az óra bemelegítéssel indul, melynek során felkészítjük a szervezetet az edzésre. Ezután következik az óra fő része. Egyszerűen felépített, jól követhető gyakorlatokat végzünk az egész testre kiterjedően a lehető legtöbb izomcsoportot megdolgoztatva.

Az óra a változatos gyakorlatokkal és a különböző eszközök használatával éri el az alakformáló hatást. Az órán használt eszközök lehetnek pl. steppad, gumikötél, kézisúlyzó, fitball, flexi-bar, softball, dynair párna.

A levezető részben a megdolgoztatott izmokat megnyújtjuk, hogy megőrizzék rugalmasságukat, regeneráljuk a testünket. Az edzés fontos előnyeként emelte ki, hogy életkortól, nemtől és edzettségi szinttől függetlenül bárki, bármikor csatlakozhat.

  1. 15:45-16:45-ig Aerobic bemutató óra:

Több mint 30 különböző korosztályú és nemű érdeklődő gyűlt össze, hogy kipróbálhassak ezt az új mozgásformát, ami még Királyegyházán nem volt. Szentgyörgyvári Balázs egy aerobic, alakformáló órát mutatott be. Először is elmondta, hogy minden óra 3 részből áll, a bemelegítést követően az edzés fő része következik, majd a levezető szakaszban a sérülések kockázatának csökkentését lazító, nyújtó gyakorlatokra kerül sor:

A bemelegítés, amely során felkészítjük a testünket az edzésre. Ehhez a teljes izomzatot és ízületeket átmozgató gyakorlatokat végeznek az edzővel közösen a résztvevők, s ráhangolódnak a nehezebb feladatokra.

Ezután az edzés intenzív része következik, ennek során változatos alakformáló gyakorlatokat végeznek (pl. különféle izmokat megdolgoztató guggolások, tánclépésekre épülő feladatsorok, aerob gyakorlatok, stb.), bizonyos feladatok esetén (pl. súly, gumikötél, stb.) eszközök segítségével teszik még intenzívebbé, tartalmasabbá az edzésprogramot.

Majd a harmadik levezető részben a megdolgoztatott izmokat megnyújtjuk.

Az órát mindenki nagyon élvezte.

  1. 16:45-17:00-ig Szünet
  2. 17:00-18:00-ig Piloxing előadás:

Röviden az edző szerint a piloxing=boksz ötvözve a pilatessel és a tánccal. Bővebben a piloxing egy kőkemény, magas intenzitású, plyometrikus, funkcionális program. Az edző elmondta, hogy a piloxing mezítlábas magas intenzitású intervall edzés, amit Viveca Jensen edzett bokszoló, képzett táncos és pilates mesteroktató hozott létre. Viveca szerint ez a mozgásforma arra az elvre épül, hogy testileg és lelkileg is edzetté tegye a nőket a fitneszen keresztül. Segít abban, hogy határozott és magabiztos énképet alakítson ki bennünk.

Piloxing előnyei a testre: növeli az állóképességet, javítja a rugalmasságot, mozgékonyságot, hatékony zsírégető, alakformáló, jó hatással van a szív-és érrendszerre, a speciális, kis súllyal ellátott piloxingkesztyű segít a karizmok erősítésében, a táncos elemek és a felszabadult hangulat elősegítik a stresszoldást.

Az előadás után következett a bemutató mely 18:00-19:00-ig tartott. A piloxing órán a dinamikus bemelegítés után az óra fő részében 4x3-as koreografált boksz-pilates-tánc blokkok váltják egymást az óra végi hasizom erősítésig. Az órát egy kellemes nyújtással zártuk. Felépítését tekintve, tehát hasonló más csoportos órákhoz, bemelegítés, fő rész, levezetés, de tartalmát tekintve teljesen más!
A piloxing órán csak egyetlen eszközt használunk azt is opcionálisan, tehát nem kötelező. A kezünkre felkerülhet egy 250 grammos bokszkesztyűhöz hasonlítható kézisúly, amely segít abban, hogy pontos testtudatunk legyen.

A program legvégén a megjelentek aerobic csomagot kaptak, mely tartalmazott Polifoamot, kulacsot, törölközőt, sportitalt, kekszet és fitt gabonacsokit.